
Ulrik Stavnsbjerg Offersen
Content SpecialistHold styr på dine data med nye brugerroller
Nu kan du med få klik give dine brugere adgang til en specifik del af Danløn-kontoen. Med den nye funktion kan du nemt bestemme, hvem der har adgang til hvilke dele af din Danløn-konto.

I november 2024 blev Danløn opgraderet til et flerbrugersystem.
Og nu kan du som noget nyt tilpasse adgangen til din konto og sikre, at hver bruger kun kan se og arbejde med det, der er relevant for dem.
Det giver forskellige fordele og øget sikkerhed for dig.
Her er de tre adgange, du kan vælge imellem til dine brugere:
- Hele kontoen: Ideelt for brugeren, der skal arbejde med både løn og HR.
- Hele kontoen undtagen Danløn HR: Perfekt til lønbogholden, der udelukkende arbejder med løn.
- Kun Danløn HR: Skræddersyet til HR-medarbejderen, der kun skal håndtere ansættelseskontrakter, fravær og lignende.
Denne opdeling hjælper dig med at holde data adskilt og sikrer, at alle brugere kun har adgang til de data, de behøver. Det reducerer risikoen for fejl og giver dig bedre kontrol over din virksomheds data.
Sådan opretter du brugere
Det er nemt at oprette nye brugere i Danløn:
- Log ind på din konto og gå til ‘Konto’, ‘Brugere’.
- Klik på ‘Ny bruger’.
- Opret brugeren og vælg adgang.
Du kan oprette så mange brugere, som du ønsker og tilpasse deres adgange efter behov.
Det er vigtigt at vide, at kun kontoejeren, altså den person, der oprettede Danløn-kontoen, kan oprette brugere eller tilkøbe produkter som Danløn HR eller Danløn Direkte.
3 fordele for dig
Med de nye brugeradgange får du 3 fordele, der gør din hverdag lettere:
- Mindre risiko for fejl: Dine brugere ser kun de dele af kontoen, der er relevante for dem.
- Bedre sikkerhed: Data er beskyttet, fordi ingen har unødig adgang.
- Øget fleksibilitet: Du kan tilpasse adgangsniveauer, så de passer til din virksomheds behov – uanset om du har få eller mange medarbejdere.
Uanset om du håndterer løn internt, bruger en ekstern lønadministrator, eller har en dedikeret HR-medarbejder, kan du nu skræddersy adgangene, så de matcher præcis dine behov.
Har du en ekstern lønadministrator?
Hvis du bruger en ekstern lønadministrator til at håndtere lønnen i din virksomhed, kan du give dem adgang til din konto på en sikker måde. Det gør du via ‘Konto’, ‘Administratoradgang’.
Her kan du vælge, hvilken rettigheder de skal have til din Danløn-konto (læse, skrive, godkende).
Kom i gang i dag
Har du ikke prøvet det nye flerbrugersystem endnu?
Så log ind i Danløn og og tilføj de brugere, du har brug for. Det er nemt, hurtigt og sikrer, at du får mest mulig værdi ud af Danløn.
Tags:
Relaterede indlæg

Ny funktion: Danløn er nu et flerbrugersystem
Du kan nu gratis oprette flere brugere på din Danløn-konto, hvilket øger sikkerheden og giver et endnu bedre overblik.

Ulrik Stavnsbjerg Offersen
Content Specialist
Det bliver nemt med NemKonto
Som Danløn-kunde kan du nu vælge NemKonto, når du udbetaler løn til dine medarbejdere. Det betyder, at lønnen altid finder vej til den rigtige konto, uanset om medarbejderen har fået nyt kontonummer siden sidste lønudbetaling. Nemmere bliver det ikke.

Susanna Christina Møller
Content Creator
Danløn justerer priserne og lancerer CPR-opslag, NemKonto og Danløn HR som flerbrugersystem
Den 1. juni 2024 bliver Danløns priser justeret som følge af den generelle inflation i samfundet. I løbet af året vil Danløn også lancere tre store nyheder – nemlig automatisk CPR-opslag, lønudbetaling via NemKonto og at Danløn HR bliver et flerbrugersystem.
