22 jan 2025

Ulrik Stavnsbjerg Offersen

Content Specialist

Hold styr på dine data med nye brugerroller

Nu kan du med få klik give dine brugere adgang til en specifik del af Danløn-kontoen. Med den nye funktion kan du nemt bestemme, hvem der har adgang til hvilke dele af din Danløn-konto.

I november 2024 blev Danløn opgraderet til et flerbrugersystem.

Og nu kan du som noget nyt tilpasse adgangen til din konto og sikre, at hver bruger kun kan se og arbejde med det, der er relevant for dem. 

Det giver forskellige fordele og øget sikkerhed for dig.

Her er de tre adgange, du kan vælge imellem til dine brugere: 

  • Hele kontoen: Ideelt for brugeren, der skal arbejde med både løn og HR.
     
  • Hele kontoen undtagen Danløn HR: Perfekt til lønbogholden, der udelukkende arbejder med løn. 

  • Kun Danløn HR: Skræddersyet til HR-medarbejderen, der kun skal håndtere ansættelseskontrakter, fravær og lignende. 

Denne opdeling hjælper dig med at holde data adskilt og sikrer, at alle brugere kun har adgang til de data, de behøver. Det reducerer risikoen for fejl og giver dig bedre kontrol over din virksomheds data. 

Sådan opretter du brugere 

Det er nemt at oprette nye brugere i Danløn: 

  • Klik på ‘Ny bruger’. 
  • Opret brugeren og vælg adgang. 

Du kan oprette så mange brugere, som du ønsker og tilpasse deres adgange efter behov. 

Det er vigtigt at vide, at kun kontoejeren, altså den person, der oprettede Danløn-kontoen, kan oprette brugere eller tilkøbe produkter som Danløn HR eller Danløn Direkte. 

3 fordele for dig 

Med de nye brugeradgange får du 3 fordele, der gør din hverdag lettere: 

  • Mindre risiko for fejl: Dine brugere ser kun de dele af kontoen, der er relevante for dem. 
  • Bedre sikkerhed: Data er beskyttet, fordi ingen har unødig adgang. 
  • Øget fleksibilitet: Du kan tilpasse adgangsniveauer, så de passer til din virksomheds behov – uanset om du har få eller mange medarbejdere. 

Uanset om du håndterer løn internt, bruger en ekstern lønadministrator, eller har en dedikeret HR-medarbejder, kan du nu skræddersy adgangene, så de matcher præcis dine behov. 

Har du en ekstern lønadministrator? 

Hvis du bruger en ekstern lønadministrator til at håndtere lønnen i din virksomhed, kan du give dem adgang til din konto på en sikker måde. Det gør du via ‘Konto’, ‘Administratoradgang’. 

Her kan du vælge, hvilken rettigheder de skal have til din Danløn-konto (læse, skrive, godkende).  

Kom i gang i dag 

Har du ikke prøvet det nye flerbrugersystem endnu?  

log ind i Danløn og og tilføj de brugere, du har brug for. Det er nemt, hurtigt og sikrer, at du får mest mulig værdi ud af Danløn. 

Tags:

Funktioner

Relaterede indlæg