21 dec 2018

Kristina Loncar

Danløn, Content creator

Supporthjørnet: Mød Søren Hallberg Kjær

Vi giver spalteplads til vores knivskarpe supportteam, fordi vi ønsker, at du får muligheden for at få ansigt på de superdygtige mennesker, der hjælper dig med lønnen, når der opstår problemer.

Derfor vil du løbende blive introduceret for Danløn supporterne én for én gennem korte portrætter.

Du kommer blandt andet til at læse om, hvem de er, hvad de får fritiden til at gå med, og så får du et godt tip eller to med på vejen. 

Jeg har taget en snak med vores nyeste skud på supportkonsulent-stammen. Han hedder Søren Hallberg Kjær, er 48 år gammel og har været en del af Danløn-teamet siden november 2018. 

Med en fortid som blandt andet it-supporter hos DR, økonomimedarbejder hos Kromann Reumert og kundesupporter og salgskonsulent hos Karnov Group, er Søren Hallberg Kjær stærk i konsulentrollen. 

- Jeg har været konsulent i en 10-12 år sammenlagt, hvor jeg primært har beskæftiget mig med supportdelen, kundedelen, telefonsupporten og den administrative regnskabsdel, så erfaringen er med mig, forklarer Søren Hallberg Kjær. 

- Supporten kan jeg fuldt ud. Det der med at stille de rigtige hv-spørgsmål, åbne og lukke samtalen, føre kunden igennem og give vedkommende det rigtige svar, der er jeg stærk, siger han. 

Træningsforløb klæder supportkonsulenterne godt på til jobbet 

Danløn sørger for, at alle nye supportkonsulenter kommer igennem et nøje tilrettelagt træningsprogram sammen med supervisor Heidi Andersen, der er ansvarlig for træning og alle kurser. Et år skal der ca. til, før SH, fritvalg og alle de andre lønbegreber sidder på rygraden. 

- Nogle siger, at man efter et år er 100 % selvkørende, men en del kan alligevel stille spørgsmål, selvom de har været i faget i mange år. Og det er klart, for lønområdet ændrer sig hele tiden, fortæller Søren Hallberg Kjær. 

- Det kræver en masse ny viden at sætte sig ind i tingene og vide, hvordan vi skal forholde os til det, men også hvordan vi skal gøre det over for kunderne internt i vores systemer, uddyber han. 

Søren Hallberg Kjær er dog fuldstændig på hjemmebane, når det kommer til dialogen med kunden. Og det kommer ham til gode i opstartsfasen. 

- Min stærke ekspertise ligger helt klart i at tale med kunden. Jeg har enormt meget erfaring med at hjælpe, guide og vejlede kunden i at finde det rette svar og den rigtige løsning, uddyber han. 

Fantastisk opstart i Danløn 

Og nu vi er ved opstarten, kan Søren Hallberg Kjær nu, efter små to måneder, konkludere, at hans oplevelse i den grad har været positiv. Allerede efter første samtale storsmiler han hele vejen hjem i bilen. 

- Det har været rigtig rart at starte i Danløn. I det hele taget er der glæde og fokus på, at man er ny. Mine kollegaer er nogle søde mennesker, der sørger for, at man bliver taget godt imod, så jeg kan helt klart anbefale arbejdspladsen til nye, siger Søren Hallberg Kjær og smiler stort endnu en gang. 

På tur i det svenske i smukke omgivelser 

Når dagens gode gerninger er gjort på arbejdet, bestræber Søren Hallberg Kjær sig på også at gøre noget godt for sig selv. 

- Man sidder jo foran en skærm i 8 timer om dagen, og så sætter man sig ind i sin bil og kører hjem. Du får bare ikke nok motion, så det er der også fokus på, siger han. 

Han og hans bedre halvdel er to rejselystne mennesker, der elsker storbyferier, men der er bestemt også plads til afslapning i mere rolige omgivelser. Sverige er eksempelvis genial til det formål. 

- Vi kan godt finde på at køre op til de svenske skove og finde en hytte, der ligger ud til en lille sø, tænde for brændeovnen og nyde freden og roen midt i naturen. 

- Sveriges idylliske natur er bare godt for ens sjæl og velbefindende, men også for vores hunds skyld. Her kan han løbe frit, hvilket ikke kan lade sig gøre ellers, da vi bor i indre by og derfor konstant må have ham i snor, forklarer han. 

Sørens gode råd til dig: Hjælpefunktionen i Danløn er guld værd 

Med Danløn er det en leg at lave løn, men nogle gange kan det ske, at man går i stå midt i lønbehandlingen. Og hvad gør du så? Vi ved, at de bedste råd kommer fra dem, der har erfaring. 

Vi har derfor spurgt Søren Hallberg Kjær, hvordan du kan gøre det endnu nemmere for dig selv, når du skal lave løn. Han sværger allerede til hjælpefunktionen. 

- Hjælpefunktionen er simpelthen guld værd, også for mig som ny medarbejder i Danløn, fordi du her finder svar på det meste ved blot at søge på ordet. 

- Hjælpeteksterne er bare brugervenlige og fortæller også mange gange, hvor du skal klikke, så den funktion vil jeg klart anbefale vores kunder at bruge, siger han. 

Tags:

Supporthjørnet

Relaterede indlæg