03 feb 2019

Kristina Rovcanin

Content Creator

Supporthjørnet: Mød Zhao Liang

Hovedpersonen er i dette portræt Zhao Liang, som blev en del af Danløn-teamet i maj 2018.

Han er af kinesisk afstamning, men hans perfekte dansk afslører ikke de asiatiske rødder. Han er 30 år gammel, har været gift i fem år og kunne kalde sig far den 26. maj 2018, hvor han fik en søn. 

- Han kom til samme dag som Kronprins Frederik blev 50, men vores dreng er så bare kronprinsen i vores hjem, siger Zhao Liang og smiler stort. 

Og yngstemanden fylder meget i parrets hverdag. Før i tiden var der plads til, at Zhao kunne spille Playstation med vennerne i de sene aftentimer, men nu er konsollen skiftet ud med babygrød og bleer for en stund.

- Der ikke meget tid tilovers for familie og venner som man plejer, det gælder både for mig og min kone, så tiden bliver brugt med vores dreng. Det har virkelig ændret mit liv. Alt andet kommer i anden række, forklarer han.

Knivskarp til kundeservice

Allerede i gymnasiet fik Zhao Liang mulighed for at prøve kræfter af med kundeservice hos blandt andet Telia, TDC og 3. Hurtigt skulle han vise sig at være på hjemmebane med telefonrøret i hånden, og evnen til at håndtere alle slags kunder blev efterhånden hans speciale.

- Jeg er god til at tale med kunden på en pædagogisk måde, så han eller hun forstår mine budskaber og får en god oplevelse ud af samtalen, fortæller Zhao Liang.

Exceptionel kundeservice kræver en del, men nøgleordet i hans optik er tålmodighed.   

- Jeg har en tålmodighed som de færreste har. Alt preller af, hvilket gør, at der ikke er en kundesag, jeg ikke kan håndtere. Det er svært at træne sig op til det på forhånd, for man skal have erfaringen med sig, siger han.

Selvom erfaringen er på hans side, gør Danløns kunder det væsentligt lettere for ham at gøre sit arbejde godt.

- Kunderne er dejlige mennesker. Det er en verden til forskel at have med erhvervskunder at gøre. De har mange gange styr på tingene og en stor grad af professionalisme, fortæller Zhao Liang.

Rigtig god opstartsfase i Danløn 

Danløn gør en dyd ud af at træne supportkonsulenterne godt op, og det har Zhao Liang kunnet mærke fra starten.  

- Jeg fik en rigtig god træning og oplæring i seks uger gennem Lønskolen, hvor vi blandt andet fik indblik i lønnens historie helt tilbage fra 70’erne, hvad eIndkomst, skat, feriepenge, SH og så videre er, forklarer Zhao Liang.

- Derudover fik jeg også en god træning af vores supervisor Heidi, der gjorde mig klogere på, hvordan Danløn systemet fungerer, supplerer han.

Søde kollegaer er en lottogevinst

Selvom maj 2018 var en heftig måned, der vendte op og ned på hans liv, var det den helt rigtige beslutning at sige ja tak til Danløn. Det er dels hans chef, Maries skyld, men også de søde kollegaer.

- Det vigtigste for mig er, at man kan med chefen og kollegaerne. For mig er mine kollegaer ligesom venner. Der er altid en god stemning og derfor glæder jeg mig også hver dag til at komme på arbejde.

- Jeg er bare heldig, at det er nogle dejlige mennesker, jeg er omgivet af. At skifte gamle kollegaer ud med nye er nemlig ofte gambling, og hos Danløn har jeg vundet i Lotto, siger Zhao Lang.

Telefonsupport er vejen til den bedste vejledning

Da vi drejer samtalen i en anden retning og sporer os ind på Danløns supportmuligheder, er det tydeligt at mærke, at Zhao Liang er stor tilhænger af telefonsupporten.

- Det er så meget nemmere at vejlede telefonisk, fordi man kommer hele vejen rundt. Samtidig kan du også lukke sagen på dagen, selvom samtalen tit kan blive længere sammenlignet med, hvis man svarer på skrift, fastslår Zhao Liang.

Zhaos gode råd til dig: Gør dig selv en tjeneste og sæt dig ind i, hvad løn er for en størrelse

Du behøver ikke at være lønekspert for at lave løn i Danløn, men der er nogle lovmæssige krav, du som arbejdsgiver skal være opmærksom på.

Vi har spurgt Zhao Liang, hvordan du kan sikre dig, at du altid er klædt godt på til opgaven.   

- Først og fremmest er hjælpefunktionen, når du er logget ind i Danløn et godt sted at starte, for du får en forklaring på alt, når du trykker på det pågældende felt.

Mit bedste råd er at få en grundlæggende forståelse for, hvordan løn fungerer, og sætte sig ind i de krav, der er til arbejdsgiver. Så kan vi altid hjælpe dig derfra og på den måde snige os udenom fejlene, siger han.

Tags:

Supporthjørnet

Relaterede indlæg