Få klaret lønnen på et øjeblik med Danløn

Det er nemt, sikkert og billigt at lave løn hos Danløn. Du opretter dig på et øjeblik, og så er du i gang. Du har fuldt overblik hele vejen, og du kan kontrollere alt, inden du godkender. Hvis du har brug for hjælp til dit arbejde med HR, kan du tilkøbe Danløn HR, og med BonusKroner kan du give et personalegode, der slår frugtkurv og gratis kaffe med utallige længder.

Få overblik over dine fordele

  • Online lønsystem

    Online lønsystem

    Danløn er et online lønsystem. Det betyder, at du ikke skal installere noget på din computer.

    Og så er du sikker på, at du altid arbejder i den seneste version. Du kan til hver en tid komme ind i dit lønsystem - bare du har internetforbindelse.

  • Skriftlig og telefonisk support

    Skriftlig og telefonisk support

    Som Danløn-kunde kan du få support på to forskellige måder.

    Gratis online support: Skriv dine spørgsmål og få hurtigt svar retur. Det er gratis, og du kan skrive så mange spørgsmål, du har brug for.

    Telefonisk support: Danløn Direkte er vores telefonsupport, som du kan vælge at tilkøbe. Du kan ringe lige så ofte, du har brug for. 

    Danløns team af supportere har stor erfaring og viden om løn. Og fra vores målinger ved vi, at vores kunder er rigtig glade for den hjælp, de får fra Danløns support.

    Vi glæder os til også at hjælpe dig. 

  • Danløn HR

    Danløn HR

    Med Danløn HR binder du løn og HR sammen og gør din HR-administration mere professionel.

    Du får adgang til tre funktioner: 

    Kontrakthåndtering: Brug otte juridisk godkendte skabeloner til ansættelseskontrakter eller udarbejd selv kontrakter fra bunden. Når kontrakten er klar, sender du den til den nye medarbejder, der skriver under digitalt. Stamdata for nye medarbejdere overføres automatisk til Danløn. 

    Dokumentarkiv: Alle ansættelskontrakter gemmes automatisk i et GDPR-sikkert dokumentarkiv, hvor du også kan uploade og gemme andre vigtige dokumenter. Du får også hjælp til at huske det hele med en smart påmindelsesfunktion.

    Fraværsregistrering: Registrér nemt forskellige typer fravær og sygdom og få overblik over medarbejdernes fravær. Alle registreringer, der har indflydelse på lønnen, overføres automatisk til Danløn.

  • BonusKroner

    BonusKroner

    Som Danløn-kunde rækker dine medarbejderes løn længere med BonusKroner.

    Når de bruger deres betalingskort i én af mere end 1.500 butikker og webshops eller 800.000 hoteller, optjener de automatisk penge i deres BonusKroner-app. Uden at bøvle med vouchers, rabatkoder og medlemskort.

    Pengene kan nemt swipes ud til egen konto.BonusKroner koster 15 kr. pr. medarbejder pr. måned.

  • 20 års erfaring med løn

    20 års erfaring med løn

    Når det kommer til løn og HR, er det vigtigt at vælge et system, der giver dig sikkerhed og tryghed. For virksomheder med ansatte er det noget, der bare skal fungere.

    Uanset om du betaler lønnen som arbejdsgiver, håndterer lønarbejdet som økonomiansvarlig eller modtager lønnen som medarbejder, er det vigtigt, at alt er i orden.

    Over 70.000 virksomheder bruger Danløn, og med over 20 års erfaring i lønbranchen ved vi, hvad vi taler om, når det handler om løn.

    På samme måde er det vigtigt, at der er styr på ansættelseskontrakter, GDPR og fravær.

    Med Danløn HR har vi skabt et produkt, der gør din HR-administration nem, overskuelig og tryg.

  • Danløn app

    Danløn app

    Med Danløns gratis app kan du og dine medarbejdere registrere hvor som helst og når som helst og slippe for det manuelle tastearbejde. I appen kan du blandt andet:


    - Se lønsedler
    - Registrere sygdom (hvis du har tilkøbt Danløn HR)
    - Rette stamdata
    - Registrere kørsel, timer, fravær og udlæg

    Læs mere om Danløn app her.

  • Styr på ferieloven

    Styr på ferieloven

    Danløn har helt styr på ferieloven.

    Systemet er tilpasset de nye regler for optjening og afholdelse af ferie. Og du får nemt et overblik over den enkelte medarbejders feriesaldo.

    Når det kommer til feriedifferencebeløbet, kan Danløn beregne det med et enkelt klik.

    Og hvis du vælger, at medarbejderne kan afholde ferie på forskud, kan du altid følge med i den samlede saldo for alle medarbejdere eller se forskudsferien for hver enkelt medarbejder. 

    Du kan samtidig med bare et enkelt klik vælge, om dine medarbejdere må afholde ferie i den samme måned, som ferien optjenes i.

  • Integration med andre systemer

    Integration med andre systemer

    Det skal være nemt at lave løn i Danløn.

    Derfor taler Danløn sammen med en række af systemer, der alle er med til at gøre arbejdet lettere for virksomhedsejere og lønbogholdere.

    Vi opdaterer løbende listen med partnere.

  • Nem adgang for din revisor

    Nem adgang for din revisor

    Hvis du bruger en revisor til din virksomhed, kan du nemt give vedkommende adgang til din konto i Danløn.

    Vi har sørget for, at revisorerne har en speciel adgang, der gør det muligt for dig at dele oplysninger med din revisor på en sikker og bekvem måde.

    Er du selv revisor? Læs mere om vores gratis administratoradgang.

  • Hurtigt i gang med lønbehandlingen

    Hurtigt i gang med lønbehandlingen

    Med Danløn kan du oprette din konto i dag og indgå en aftale med det samme.

    Herefter kan du oprette dine medarbejdere. Så snart du har modtaget skattekort og tilmelding til eIndkomst - normalt inden for et par timer - kan du afregne løn.

    Indberetningen til eIndkomst sker altid automatisk. Og hvis du også ønsker automatiske overførsler, kan du ansøge om aftale om Overførselsservice, som er et gratis tilvalg.

    Du kan også vælge at købe klip til betaling af lønsedler. På den måde kan du bruge Danløn, mens du venter på, at din aftale om Overførselsservice går igennem.

    Hvis det er første gang, du skal afregne løn, skal du sikre dig, at din virksomhed er registreret som arbejdsgiver på virk.dk med lønindberetning og indeholdelse af ATP.

  • Prøvekørsel før godkendelse

    Prøvekørsel før godkendelse

    Med Danløn bevarer du overblikket hele vejen igennem din lønkørsel.

    Du kan lave prøvekørsler og tjekke alt, før du godkender. Og er du kommet til at køre en løn med fejl, kan du nemt lave en tilbageførsel.

  • Frist for indtastning af løn først sidste bankdag før udbetaling

    Frist for indtastning af løn først sidste bankdag før udbetaling

    Fristen for at indtaste løn i Danløn er klokken 10 på sidste bankdag før udbetalingen. Så hvis dine medarbejdere skal have løn onsdag den 31. august, har du helt frem til tirsdag den 30. august klokken 10, før du senest skal bogføre lønnen.

  • Lønsedler i e-Boks eller i Danløn app

    Lønsedler i e-Boks eller i Danløn app

    Du har flere muligheder, når du skal sende lønsedler til dine medarbejdere. 

    De kan modtage deres lønsedler i e-Boks eller i Danløn app. Begge dele er ganske gratis.

  • Lønudbetaling til medarbejdere med udenlandsk konto

    Lønudbetaling til medarbejdere med udenlandsk konto

    Hvis du har BIC (SWIFT) og IBAN-numrene til medarbejderens konto, kan du indtaste dem i Danløn. Overførselsservice overfører ikke til udenlandske konti, men i Danløn kan du lave en fil med betalingerne, som du kan indlæse i de fleste netbanker. Læs mere om udbetaling til udenlandske konti.

Ring til salgsteamet

Har du spørgsmål, eller er du i tvivl om, om Danløn er det rigtige lønsystem for dig?

Så kontakt en af vores salgsrådgivere – og du er godt på vej. 

Få rådgivning fra salgsteamet

Vil du gerne vende din virksomheds behov og situation med en salgsrådgiver direkte i telefonen, inden du vælger dit lønsystem, så tøv ikke med at ringe.

Ring på 70 80 60 58

Vi sidder klar på linjen mandag til torsdag fra klokken 9 til 15.30 og fredag fra klokken 9 til 15.

Skriv til salgsteamet

Dine kontaktoplysninger bruger vi til at kontakte dig med svar på dit spørgsmål. Se mere i Danløns privatlivspolitik.